چقدر صبحانه بخوریم؟؟؟

 

لابد این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید که میگوید :((صبحانه را با دوستت بخور، ناهار را تنها و شام را با دشمنت.)) این ضرب المثل قدیمی بیانگر اعتقادی کهن است که حتی امروزه هم عده ای از کارشناسان و متخصصین به آن اعتقاد دارند.

 

لازم است بدانید صبحانه باید شامل 20% از کل کالری و نهار باید شامل 35 % از کل کالری و شام هم باید حاوی 30% از کل کالری باشد و میان وعده ها فقط 15% از کل کالری را شامل می شوند . در صورتیکه مشاهده میشود میان وعده ها  بخصوص در کودکان درصد بالاتری از انرژی را تامین میکند لذا بهتر است حتی این سه وعده درصد کمتری از انرژی فرد را تامین کند.

 

20% انرژی یک فرد عادی بسته به نیاز یک فرد به انرژی (2400-1800) از 2 کف دست نان و دو عدد خرما و به اندازه یک قوطی کبریت پنیر تا همین اندازه به اضافه یک لیوان شیر متغیر است و بیش از این اندازه دیگر پرخوری به حساب میآید. البته عده ای از کارشناسان اعتقاد دارند مصرف صبحانه اول وقت باعث سنگینی و عدم کارائی میگردد و شاید به همین دلیل است که در اداره جات صبحانه در ساعت 9 الی 10 توزیع میشود.

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت )   تعداد صفحه41 فهرست مطالب       فهرست   4----------------------------------------- چقدر صبحانه بخوریم   5------------- آیا میدانید مشخصات یک برنامه خوب غذایی چیست   9-------------------------------------------- کربوهیدرات و چاقی   10---------------------------------------------- خرافات تغذیه ای   11------------------------------------- عادت بد غذایی در ...